torstai 13. helmikuuta 2014

Kotipäivä, kivapäivä





Kotihengailu on kyllä välillä ihan parasta. Erityisesti tänään kun ei oo tarvinnu olla yksin himassa ja koska oon saanu vaikka mitä kivaa tehtyä. Oon lukenut Juha Itkosen kirjaa "Hetken hohtava valo", järjestelly irtonaisia valokuvia albumeihin, tuunannu yhet farkkushortsit, löytänyt paljon uutta hyvää musiikkia ja tehny safkaa. Käytiin myös vähän kaupoilla ostaan aineksia huomista ystävänpäivä-dinneriä varten. Päätettiin et vietetään tänä vuonna ystävänpäivää ihan vaan himassa. Siemaillaan vähän viiniä, tehään hyvää ruokaa ja katellaan leffoja. Viime vuonna Mika vei mut kattoon Die Hard 5:sta.....


Ollu ihan kevätfiilikset jo muutaman päivän ajan! Tässä vaiheessa vuotta alkaa kaivata kesää jo ihan tosissaan - loska ei oikein kuulu mun lemppareihin. Oon sovitellu tänään kaikkia niitä ihania kesävaatteita joita haluisin voida käyttää jo nyt. Mulla on valmiina hirvee lista asioita joita haluan ens kesänä tehdä; juhannus Jämsässä, Flow-festival, puistosynttärit, joku pieni ulkomaanmatka yms.


Ujutin tänään pikkuisen kesää myös ruokavaliooni! Tein ihan superhyvää ja raikasta hedelmäsmoothieta. Vedän lähes joka päivä jonkinlaisen smoothiehässäkän naamariin ja useimmiten teen ne luonnonjogurtista, marjoista ja banaanista. Tänään teki kuitenkin mieli jotain vielä vähän raikkaampaa ja kirpsakampaa, joten päädyin siis tällaiseen versioon:

♥ 2 appelsiinia
♥ 2 kiiviä
♥ 1 päärynä
♥ jäisiä mustikoita ja mustaherukoita
♥ noin 2 kourallista minttua
♥ inkivääriä
♥ sitruunamehua

Heitin siis kaikki blenderiin ja kaadettuani Mikalle yhden lasillisen, blendasin vielä omaan annokseeni noin ruokalusikallisen verran siemeniä. Marjat kannattaa heittää sekaan suoraan pakkasesta sillä näin smoothiesta saa extraraikasta! Tästä tuli kyllä ihan törkeen hyvää, kunnon piristysruiske heti aamusta!


Mä jatkan nyt ton kirjan selättämistä kera teekupposen, heheei!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti